Friday, September 19, 2008

Ini saja kenangan yang aku ada pasal kau. Perancangan Tuhan tu dah tersusun cantik, kita je yang tak pernah tahu dan tak pernah sedar. Aku tak boleh berhenti dari bercakap pasal kau, dan rasanya sampai bila-bila pun aku tetap akan ingat kat kau. Eh, kau tau tak, mak aku pun sedih masa aku cerita pasal kau, apa yang jadi kat kau selama ni. Mak aku pun teringat kenangan kita sekolah dulu, kau selalu datang rumah, nak compare result monthly test maths la, tolong angkat makanan ke sekolah masa jamuan la.

Tapi kan, sampai hari ni, setitik air mata pun tak jatuh. Aku pun tak tau mana aku campak semua kesedihan ni. Agaknya dah terkubur terus sekali dengan kematian mengejut kau kot. Harapnya kau tenang di sana, seperti mana tenangnya aku dalam bacaan yaasin yang aku sedekahkan untuk kau.

Mohd Faizal bin Chanmekun, semoga kau ditempatkan bersama mereka yang dirahmati, diberkati dan dilindungi Allah. InsyaAllah masanya akan tiba untuk aku menyusul, cuma bila dan di mana, semuanya perancangan yang di atas sana. Harapnya Allah masih bagi aku peluang untuk capai apa yang aku hajati, sebelum aku dijemput pergi.

Dan kau, walau apa pun keadaan kau sebelum mati, walau apapun cara hidup kau, aku tetap kagumi kau sebagai salah seorang manusia 'brilliant', si cerdik pandai punya otak bijak bestari, yang akan sentiasa kekal dalam ingatan aku ni. Sampai jumpa lagi!

No comments: