Tuesday, December 01, 2009

Aku memang suka sangat baca blog Makji Esah ni, sebab aku rasa she thinks differently, bukan jenis Melayu totok yang sesuka hati je nak kata orang itu ini. Apa yang best, dia ni memang updated dengan apa je yang jadi kat Malaysia tercinta ni walaupun dia nun jauh bermaustatin kat UK. Setiap kali dia buat ulasan pasal kes-kes terhangat kat Malaysia ni, mesti ada je benda-benda yang kengkadang aku sendiri tak terfikir kenapakah boleh jadi camtu pulak?

One of her entries, aku rasa dia fikir exactly sama macam apa yang aku pernah / sedang lalui sekarang. Macam nak cakap je kat dia ni, I couldn't agree more!! Here is the snapshot of what she's writing, and what I'm thinking.

Kadang-kadang dalam hidup ni, memang kena bermulut longkang kot eh kalau nak sedarkan orang yang hati batu bebal tak hengat kan? Kot ada kesedaran la, kot tak jugak insaf, buat je macam Makji Esah ni, watch and ignore, sampai dia jatuh terjelepuk. Masa tu kita tengok la kan, sape yang kena? :)

No comments: