Friday, February 12, 2010

Aku rasa kau terlebih tahu kot status aku ni isteri orang, kau pulak sedar diri tak kau ni suami orang? Bila kau bosan ke, banyak masa terluang ke, kenapa kau telefon aku, bukan telefon isteri kau? Pantang silap cakap sikit, kau mula emosi, nak merajuk tak tentu pasal dengan aku. Anehnya kau ni. Isteri kau kan ada, pi la manja-manja dengan dia. Kenapa macam kekurangan kasih sayang je kau ni? Kenapa cari aku pulak?

Dulu sebelum aku kahwin, ok je boleh sembang biasa-biasa. Tapi tiba-tiba je kau asyik nak melucah pulak sekarang.  Sangap sangat ke kau ni? Memang sangat aneh, ok? Apa je aku cakap, semua kau nak putar belit menuju ke arah kelucahan. Eh, geli tau tak nak sembang benda dalam kain dengan kau. Kenapa kau tak sembang je dengan bini kau, boleh la kau nak melucah sesuka hati pun.

Kau bangga je cerita kau tipu bini kau konon dah stop smoking, tapi belakang dia sehari sekotak 20 kau belasah. Tak cukup tu, macam-macam benda lagi kau tipu, siap gelak-gelak bangga lagi cerita dekat aku. Tak perlu kot kau berpura-pura baik depan dia, tapi belakang dia kau mensetan bagai nak gila. Lepas tu kau nak provoke pasal perangai suami aku pulak. Eh, lantak dia la nak perangai macam mana, aku yang hadap hari-hari, baik ke, setan ke, suami aku kot. Kau kenapa tak jaga diri kau, jaga bini kau baik-baik?

Pasal anak pun nak jadi isu. Tak perlu kot kau nak compare anak kau dengan anak aku. Kau je yang terbaik segala, aku serba serbi tak kena, kan? Aku dah bagi kau menang semua, tapi kenapa nak argue jugak? Ambik la semua yang kau nak, kau nak cerita dabik dada sampai ke langit ketujuh pun, aku sikit tak kisah. Sampai tujuh keturunan pun kau nak bermegah, suka hati kau la. Ambik semua, aku sikit pun tak nak.

Aku ingatkan lagi tambah usia lagi jadi matang, tapi makin berotak lipas la pulak. Eh, kesiannya kau ni. Sindrom kesedihan dan sindrom kesepian melanda ye? Pi la balik tatap muka bini sama anak kau. Aku letih la nak layan kau sembang lebat tak sudah-sudah. Anggap je la kau yang sentiasa juara dalam segala segi, tak perlu la kau nak tunjuk macam aku loser sangat. Aku kan the biggest loser, EVER. Ingat tu.

Esok lusa kalau kau telefon tapi aku tak answer tu, faham sendiri je la apa maksudnya ye? Tak payah la kau berusaha gigih nak dail nombor aku berjuta kali. Kau patut faham sendiri, sedar yang aku memang malas nak layan kau. Jangan sampai aku cakap straight to your face, nanti kau jugak emosi tak sudah. Aku penat dah, gimme a break, will ya?

No comments: