Friday, September 05, 2008

CewekKekasihGelap aka Kakak Diella telah mengetag saya. Berikut adalah syarat-syarat yang dikenakan oleh Kakak Diella.

*State 15 weird things/ habits/ little known facts about yourself.
*The 10 people I tag are to then to follow my footsteps and write their own 15 weird things/habits and little known facts.

Dengan ini saya menyenaraikan "15 weird things/ habits/ little known facts about myself" in no particular order.

  1. Saya ada satu parut di bahagian kaki sebelah kiri, exactly di bawah lutut, kesan melecur akibat dicucuh dengan botol plastik yang dibakar dalam api, masa tu umur saya dalam 4, 5 tahun la. Sangat berkeji mamat bernama Alin tu, bencinya kat dia. Tapi takpe, sekarang dia dah dapat balasan setimpal, bukan dari saya, tapi dari Tuhan. Served him right. Hehe.

  2. Saya tak boleh makan nasik banyak-banyak, nanti perut saya akan sengkak dan kembung dan mengeras dan sangat sakit. Kalau makan lauk banyak-banyak takpe. Tapi saya dah jumpa encik doktor dan beliau kata saya adalah normal. Saya tak boleh dan tak suka makanan yang pedas, masam, masin, pahit dan manis. Jadi makanan yang sesuai untuk saya adalah makanan yang tidak berperasaan, tidak pedas, dan tawar-tawar belaka.

  3. Saya sangat suka sidai pakaian di ampaian menggunakan penyangkut baju yang sama warna dan mengikut saiz dan ton warna yang sekata. Saya juga akan melipat dan menggantung baju di dalam almari pakaian mengikut saiz dan ton warna, jika tidak saya akan rasa tidak tenteram dan rimas setiap kali membuka almari.

  4. Saya sangat suka bau pakaian yang sudah kering, baru diangkat dari ampaian. Pernah sekali masa zaman diploma dulu, saya baru angkat segala jenis pakaian dalam, pastu saya lipat satu-satu, tapi sebelum lipat tu saya cium-cium dulu ambik bau dia. Sangat sedap dan indah. Habis je lipat tu baru saya sedar roomate saya dok perhatikan je kerenah saya tu dengan muka pelik. Gila malu, mengkantoikan diri sendiri dengan jayanya. Adakah dia ingat saya pervert? Haih. Tapi saya biarkan aje dia diselubungi misteri. Hehe.

  5. Saya tak pandai potong kuku sendiri, dari kecik Mak saya yang potong. Tapi sejak duduk berjauhan ni saya terpaksa jugak la potong kuku sendiri. First time saya nangis masa datang sini adalah selepas dua minggu kerana terlihat kuku yang panjang, kena jugak la potong, dah la senget-senget, siap luka lagi. Tapi sekarang saya dah pandai potong sendiri dengan cantik sekali. Yeay!

  6. Mak, Ayah and Abang call me Adik, the other siblings call me Akak, my little baby sister call me Kakak; too many names to the same person, eh?

  7. If you want to wake me up to perform Subuh prayer, after you fail your millionth attempts, try calling my full name though. Automatically I would easily wake up upon hearing my full name being called. Ayah would always use this trick, and believe me; it works!

  8. I work extremely well under stress or within time restriction, be it in finishing last minute assignments or during the exam. Somehow, I’ve lost that magical touch here and there which would result in serious damage on my grades in the exam. But, I still manage to get highest marks on the assignments. Yeay me!

  9. I only have 2 bestguygayfriends, which I named KekasihGelap1 and KekasihGelap2. I love love love them to bits. I always go for KekasihGelap1 whenever I’m in a super duper good mood, and KekasihGelap2 would be the best shoulders for me to cry on. Our relations are kinda weird, hard to explain, but I believe we complete one another. You guys better agree with me, or else I tell the world about your jamming-in-the-bathroom secrets. Wahahaha.

  10. I can always be friend with cewek KekasihGelap1, be it the current one, or the previous one (Banyaknya stock lama kamu ye Encik? Hihi) Butthen, why oh why cewek KekasihGelap2 would always hate me? Sedih sedih. (read: terkenang kisah toreh-toreh. scaryyyy weh)

  11. I purposely watch any Korean Movie which from the review, I found out would involve any sad moments in it, just to ensure that I still have some sort of feelings. Sometimes I believe that I have turned out to be so “takde perasaan” that I need this kind of things just to prove me wrong. Most of the time, it works on me. The latest one is just a few moments ago, after watching ‘A Moment to Remember’, I cried as if there would be no tomorrow. Sheesh.

  12. I always believe in second chance. No doubt about that. In fact, I’d gave so many chances to that special someone aeon ago. Too bad he was so clueless that he didn’t know how to appreciate it. Sometimes things won’t simply work as planned, aite?

  13. I used to HATE Japanese foods, I just pretend I LIKE it just to please that someone I had a crush on, but out of nowhere, I became addicted that I would always suggest to have Japanese foods whenever we met. Crazy, I know, but I will never ever try to eat anything with unagi / eel, couldn’t bear the taste of ‘ular' in my mouth. Ewwwwwwwwwwwww.

  14. I swore by Google name, I believe it works in a very mysterious way. Haha. Hey, I am still a Muslim, what? Why so serious?

  15. I have one secret blog where I purposely dedicated to the special someone. No one had come across the blog. Don’t bother to google it, even if you found out, I set it to private already. Hehe.
I can go on and on about my own self. Luckily it stops at 15 as per requested. These 10 people need to do the same:

1. Cik Zati DY (I know you are reading this buddy)
2. Cik Meanie Mean (I know you are reading this, too)
3. Cik Inah (I know you are reading this, three.. hehe)
4. Cik LilyLulu
5. Cik PinkyWani
6. Cik Along Zunaira (walaupun Kakak Diella dah tag, saya mahu tag kamu jugak!)
7. Cik Puan Aishah Jepun (If ever you came into this blog)
8. Cik Puan Viruspadu
9. Encik KekasihGelap1
10.Encik KekasihGelap2

6 comments:

viruspadu said...

akan saya cuba sedaya upaya buat tag tu

tp byk ok 15...

huhuhuhuh

Dark @ng3L said...

no. 3...wahh....sangat teratur la anda ini..

no. 5..kite pown tak reti potong kuku sendiri..pakai gigi jerk reti..oppss..its my bad habit

no. 7...name penuh erk...mak kite panggil kite ngan name penuh kalo die nk marah dengan kesalahan yg besar..wawawaw

no. 9...nk tau jamming-in-the-bathroom...huhuhuhuhuh

no. 10..encik itu mmg banyak stok lame..tidak seperti ceweknye sekarang...wakakakkakaka

no. 13...confirm kah shogun?

missaussie said...

viruspadu: hihi. sila buat dengan bertabah. saya akan setia menanti :D

dark@ng3l:bukan teratur, tapi terlebih rajin di situ; gigi anda adakah sangat tajam? scary tu. hoho; harus dimarah sebab anda adalah sgt noti, kan?; jamming in the bathroom? baik tapayah tau. nyesal nanti. hihi; tapi yg skrg la dia terpaling chenta mabuk golek-golek kan?; shogun? nanti dibincangkan kelak. mau tanya si kucing dulu.

Along said...

lima blas?

LIMA BLASSSS?

apesal cikpuanpengurus tak suruh wat LIMA BLASSS RATOSSS TROSSSSSSS haaa?

HAAAAA?


dgn show ramadhan lagi, show raya must go on jugeee, kad raya peminat kene start balas da neh, duit raya nak kene kumpul bayar gaji manager..haih haohhh haihhh hoohhh..

Radin Hairi said...

byk tol name kekasey gelap 1 & 2 disebut dlm post ni...sapa la mreke isk isk

missaussie said...

along: sebagai artis yang berdedikasi, anda harus sentiasa mematuhi arahan dan mendengar cakap cik manager yang gila kuasa dan tak sedar diri ni, okeis? hahahahaha.

radin hairi: mereka adalah penggigih yang suka berjamming in the bathroom. wahahahaha.