Tuesday, June 02, 2009

Hari tu aku dengar keadaan kau dah kritikal, kiranya tunggu masa je nak mati. Lepas tu kau menghilangkan diri, bukan setakat sms, call pun tak berjawab. Majlis aku pun kau tak datang, aku mintak alamat nak kirim kad pun kau tak bagi, jadi aku undang melalui sms dan email je la. Lama jugak kau hilang, sampai aku ke Adelaide, dah siap balik Malaysia semula, kau terus diam menyepi.

Tapi kan, ada jugak aku tanya kawan-kawan, kau elok je sihat sempurna, siap boleh main futsal dengan riang gembira. Kau contact kawan-kawan relaks je, macam takde pape pun jadi. Aneh. Aku punya la dok bayangkan seksanya hidup kau sekarang ni kena jawab soalan malaikat dalam kubur. Rupanya kau hidup lagi. Haih. Sia-sia je aku dok baca Yassin sedekah kat kau, bagi ringan sikit beban seksaan dalam kubur tu, padahal kau hidup je lagi.

Pelik kenapa kau nak jauhkan diri dari aku, aku rasa kau yang termalu sendiri sebab kau sangat yakin aku nak kahwin dengan kau. Siap cakap aku janji nak kahwin dengan kau. Tak tahan betul. Bila aku janji? Ada bukti ke? Masa zaman kegelapan aku dulu, kau selalu pujuk aku, kata kau kalau takde sape nak kat aku dah, kau ada je, sampai umur 30 kalau aku masih single, kau nak ajak aku kahwin. Aku takde pulak cakap setuju dengan cadangan kau, sebab aku rasa macam sumbang mahram je nak kahwin dengan seseorang yang aku dah anggap macam abang sendiri.

Meh aku nak bagitahu kau something. Aku rasa kau ada masalah mental kot. Ada satu hari di bulan Disember tahun lepas, kononnya kau telefon aku nearly sejam, I was asleep, dan kononnya aku meluahkan perasaan rindu cinta kasih sayang kat kau, siapa sebenarnya yang bertakhta di hati aku and all those bullshits. The truth is, I wasn’t sleeping at that time, and the call was only for 47 seconds! I have all the records, man! Surprisingly, kau boleh tipu aku bulat-bulat. It was 3.30 in the morning, dan aku jujurnya malas nak layan kau borak, sebab tu aku pretend as if aku dah tidur! Tak sangka kau ambil kesempatan membuat cerekarama pulak. Pathetic amat, sey. Aku masih simpan record yang aku buat panggilan to someone, a minute after you call.

47 seconds and nearly one hour? Kau memang ada masalah.

No comments: