Sunday, October 19, 2008

As I was browsing around, I came across Datin Jangok's blog (is it how you spell it?) and found out that I was tagged. Without further ado, here goes..

Berapa pasang baju raya anda tahun ni dan kaler apekah?
Baju raya saya adalah tidak siap dijahit oleh si tukang jahit yang tidak berdedikasi dan penuh janji manismu itu. Nasib baik saya ada bawa balik extra baju dari ostolia, jadi pakai baju raya tahun lepas saja. Raya pertama berbaju kurung kaler purple, raya kedua berjubah hitam pinjam dari adik saya.

Apakah makanan raya tradisional kegemaran anda?
Adakah sambal goreng jawa dikira tradisional? Walaupun saya takde kaitan dengan salah silah keturunan Jawa, saya sangat suka makanan tersebut. Nasi impit, lemang, rendang, lontong, semua pun saya tak suka.

Apakah biskut raya kegemaran anda?
Tat Nenas, Kuih Sarang Semut versi Mak saya, Biskut Sikat versi Mak Long saya.

Bape banyak duit raya anda dapat n spend untuk bagi kat bebudak?
Almost 5 figures from the one and only Ayah, dan few hundreds from my lovely Mak. Tapi duit dari Ayah telah diconvertkan menjadi AUD, cuma duit dari Mak masih ada dalam purse sebab tak laku pun nak belanja kat sini. Untuk kanak-kanak riang ria di kampung, saya bagi 50sen versi duit Ostolia. Adalah sangat unik duit bersegi-segi begitu, semua kanak-kanak dan juga ibu bapa kanak-kanak pun sangat suka.

Apakah aktiviti malam raya korang?
Balik kampung malam raya, dari KL 1.30am, hujan sangat lebat sepanjang perjalanan, the maximum speed Mak bawak hanyalah 120km/h. Berhenti tidur more than 5 times, di pelbagai pit stop dan setiap kali berhenti melebihi setengah jam. Setelah hujan berhenti, menambah kelajuan sehingga 150km/h - 160km/h. Tapi still it took us 6 hours to reach the destination. Tu la sape suruh pit stops banyak sangat.

Who to tag?
Encik Bajan my darling kekasih gelap sekiranya beliau masih belum ditag yang sama.

No comments: